Met De Lijn naar de Rammstein-concerten in Oostende

21 juni 2024 – Na een succesvolle passage in 2022 en ter ere van hun 30-jarig jubileum keert de Duitse metalband Rammstein op 27 en 28 juni terug naar Oostende voor een spectaculaire liveshow. De Lijn staat klaar om concertgangers vlot van en naar het festivalterrein Park Nieuwe Koers te brengen.

1. Met de trein en pendelbus:
    • Vertrek vanaf Oostende Station (evenementenhalte) rechtstreeks naar de halte Raversijde Dorpsstraat en terug.
    • Gratis pendelbussen voor concertgangers met een concertticket of het Treinticket Rammstein.
    • Pendelbussen rijden tussen 16:00 en 20:00 uur en na afloop van het concert tot ongeveer 01:00 uur.
  2. Met de Kusttram:
    • De Kusttram brengt de concertgangers tot in de omgeving van het concertterrein.
    • Zij stappen af en na het concert weer op aan de halte Oostende Middenlaan.
    • De normale vervoerbewijzen voor de Kusttram zijn geldig.
    • Extra trams vertrekken na het concert richting De Panne en Knokke vanaf de halte Oostende Middenlaan.
  3. Met lijn 60:
    • Lijn 60 (Oostende – Luchthaven – Nieuwpoort – Koksijde - Veurne) brengt de fans vanaf het station en vanuit Middelkerke, Nieuwpoort, Koksijde en Veurne tot in de omgeving van het concertterrein.
    • Zij stappen af aan de halte Oostende Dorpsstraat.
    • Gebruik normale vervoerbewijzen.
    • Na 13:00 uur worden de ritten van lijn 60 via de wijk Raversijde in Oostende beperkt tot de halte Oostende Luchthaven. De ritten naar Middelkerke Ter Strepe en Veurne blijven wel doorrijden en bedienen onder andere de halte Raversijde Luchthavenstraat.

Belangrijk:

• Na het concert zijn er geen extra ritten op lijn 60 buiten de normale avondbediening op vrijdag.
  • Let op mogelijke hinder of omleidingen voor normale buslijnen in de omgeving van het concertterrein en Torhoutsesteenweg.

Meer informatie:

• Concertgangers plannen hun route best vooraf via de routeplanner of app.
Website preview
Naar Rammstein in Oostende met De Lijn - De Lijn
Onze bussen en trams staan op 27 en 28 juni klaar om je opnieuw vlot van en naar het festivalterrein Park Nieuwe Koers te brengen. Ontdek meer!

Alle info over de concerten op de website van de organisator: