Aalst Carnaval: feest mee met De Lijn

Op 11, 12 en 13 februari toont dé carnavalsstad weer zijn beste kant. De Lijn brengt je zorgeloos heen en terug met extra ritten, gratis pendel- en nachtbussen en minder CO2. Dankzij de stad Aalst zijn er heel wat extra ritten op zondag en kan je elke nacht terug naar huis met gratis nachtritten. Kom je op zondag met de wagen naar de parade? Parkeer je dan op een van de gratis stadsrandparkings, en rij naar en van het centrum met een gratis pendelbus.

Extra ritten en gratis pendelbussen op zondag 11 februari

Op zondag 11 februari zijn er extra heen- en terugritten op acht lijnen: lijnen 40, 54, 57, 59, 87, 214, 404 en 913.

Kom je toch met de wagen naar Aalst? Parkeer je dan op zondag 11 februari gratis aan de stadsrand op de aangegeven park-and-rideparkings van een van de vele bedrijven. Neem tussen 12 en 16.45 uur een gratis pendelbus naar het centrum. Vanaf 17 uur kan je vanuit het centrum nog tot 22 uur terug naar de parking. Er zijn twee pendelbussen die rijden om de 10 minuten:

Zowel de parking als de pendelbus zijn gratis dankzij de stad Aalst.

Gratis nachtbussen op 11, 12 en 13 februari

Tijdens de nachten van zondag op maandag, maandag op dinsdag en dinsdag op woensdag trakteert de stad Aalst je op gratis nachtbussen op tien lijnen: lijnen 25, 31, 40, 57, 59, 87, 91, 213, 214 en 404. Zo geraak je zonder zorgen terug thuis! De gratis ritten volgende dezelfde reisweg als overdag.

Alle nachtbussen vertrekken aan de tijdelijke halte in de Leo Gheeraerdtslaan.

Goed om weten

Gewijzigde bushaltes tijdens de festiviteiten. Van zondag 11 februari tot en met woensdagmiddag 14 februari is het busstation in Aalst niet toegankelijk door de festiviteiten. De bussen volgen vanaf de stadsrand een alternatieve reisweg naar de Waalstraat – Hoge Vesten – Leo Gheeraerdtslaan of naar de Sint-Annabrug/Frits De Wolfkaai.

Koop je vervoerbewijs vooraf. De nacht- en pendelbussen zijn gratis. Op alle andere lijnen gelden de normale tarieven en vervoerbewijzen. Lijnwinkel Aalst is gesloten van zaterdag 10 tot en met dinsdag 13 februari. Je koopt je vervoerbewijs dus best vooraf via onze app, sms, website of een ticketautomaat.

Aalst__Carnaval_plan_bushaltes_2024.pdf 111 KB Aalst__Carnaval_plan_pendelA_2024.pdf 413 KB Aalst__Carnaval_plan_pendelB_2024.pdf 405 KB folder_carnaval_Aalst-A4_2024.pdf 2 MB