Aangepast aanbod De Lijn op kerstavond

Op verschillende plaatsen in Vlaanderen is er een aangepaste dienstregeling voor bus en tram op kerstavond. In de provincies Antwerpen en Limburg volgt De Lijn haar normale dienstregeling op zaterdag. Dat is ook zo in Vlaams-Brabant, maar in Leuven rijden er geen nachtbussen. In Oost- en West-Vlaanderen is er na 20 uur weinig of geen aanbod meer, enkel in Gent blijven er nog enkele belangrijke lijnen en het nachtnet rijden. Ook op de Kusttram kan je blijven rekenen.

Antwerpen

In de provincie Antwerpen rijden de bussen volgens de normale dienstregeling op zaterdag.

Limburg

In de provincie Limburg rijden de bussen volgens de normale dienstregeling op zaterdag.

Oost-Vlaanderen

In provincie Oost-Vlaanderen rijden de voertuigen tussen 20 en 21 uur terug naar hun stelplaats.

Enkel in de stad Gent is er na 20 uur een aangepast aanbod: reizigers kunnen hier nog gebruik maken van een aangepast aanbod op tramlijn 1 en buslijnen 3, 5 en 76. Ook het nachtnet rijdt.

Vlaams-Brabant

In de provincie Vlaams-Brabant rijden de bussen volgens de normale dienstregeling op zaterdag, maar in Leuven rijden er geen nachtbussen.

West-Vlaanderen

In provincie West-Vlaanderen rijden de voertuigen om 20 uur terug naar hun stelplaats.

Enkel de Kusttram blijft rijden volgens de normale dienstregeling op zaterdag.

Belbuscentrale

Op 24 december kan je bij de belbuscentrale terecht van 7.30 tot 15 uur.