Aangepaste dienstregeling bus en tram tijdens kerstvakantie

Details op www.delijn.be

Ook in de kerstvakantie kan je rekenen op de bussen en trams van De Lijn. Zoals gebruikelijk schakelt De Lijn over naar de vakantiedienstregeling. Op kerstdag en op nieuwjaarsdag rijden bussen en trams in heel Vlaanderen volgens de zondagdienst. In sommige regio’s zijn er echter nog meer aanpassingen. Dat is bijvoorbeeld het geval in Gent, waar op kerstavond vanaf 20 uur een aangepast bus- en tramaanbod is. In Limburg rijden de bussen tussen Kerstmis en Nieuwjaar volgens zaterdagdienstregeling. In Vlaams-Brabant wordt een flink aantal lijnen tijdelijk aangepast. Reizigers die tussen 24 december en 6 januari de bus of tram willen nemen, checken best even de routeplanner of de dienstregeling op www.delijn.be.

Antwerpen

In Antwerpen rijden de bussen en trams vanaf 24 december twee weken lang volgens de vakantiedienstregeling. Op kerstdag en nieuwjaarsdag rijden bussen en trams volgens de zondagdienstregeling.

Vlaams-Brabant
In Vlaams-Brabant wijkt de dienstregeling in deze periode het meest af. Op 24, 26, 28 en 31 december rijden sommige lijnen niet uit, terwijl andere lijnen een aangepaste frequentie of licht aangepast traject krijgen. De details zijn terug te vinden op de website van De Lijn (klik hier). Voor het overige geldt ook in Vlaams-Brabant op weekdagen de vakantiedienstregeling. Op kerst-  en nieuwjaarsdag rijden de bussen volgens de zondagdienst.

Limburg
In Limburg rijden de bussen vanaf maandag 24 december twee weken lang volgens de vakantiedienstregeling. Uitgezonderd kerst- en nieuwjaarsdag: dan rijden de bussen volgens de zondagdienstregeling. Op 26, 27, 28 en 31 december geldt de zaterdagdienstregeling gereden. De Limburgse snellijnen 68 en 178 krijgen tussen Kerstmis en Nieuwjaar eveneens een aangepaste dienstregeling (zie hier).

Oost-Vlaanderen

In Gent is er op kerstavond (24 december) vanaf 20 uur een aangepast kerstaanbod (zie hier ). Daarnaast rijden de Oost-Vlaamse bussen en trams tijdens de kerstvakantie op weekdagen volgens de vakantiedienstregeling. Op Kerstmis  en Nieuwjaar geldt de zondagdienstregeling.

West-Vlaanderen
In West-Vlaanderen geldt de hele kerstvakantie lang op weekdagen de vakantiedienstregeling. Op  kerstdag en nieuwjaarsdag geldt de zondagdienstregeling. Dat is ook zo voor de Kusttram.

Details op www.delijn.be

Bus- en tramgebruikers kunnen terecht op www.delijn.be om de aangepaste dienstregeling  te raadplegen of hun reis uit te stippelen met de routeplanner.