Aanpassing reisweg en frequentie pendelbussen Antwerpsesteenweg

HOBOKEN/ANTWERPEN – De pendelbussen op het onderbroken traject van tramlijn 4 op de Antwerpsesteenweg in Hoboken rijden vanaf heden een lichtjes aangepast, verbeterd traject. Daardoor kan nu ook Hoboken Kioskplaats richting Zwaantjes worden bediend. Vanaf vrijdag 1 september gaat bovendien een nieuwe dienstregeling van start. Hierdoor krijgen de pendelbussen een hogere frequentie van 10 minuten (in plaats van 15 minuten).

AANGEPASTE REISWEG

Pendelbus lijn 2 rijdt vanaf nu een lichtjes gewijzigde, verbeterde reisweg via de Oudestraat en Walstraat naar de Lelieplaats, waardoor tramhalte ‘Hoboken Lelieplaats’ (richting Zwaantjes) de nieuwe eindhalte is. Daardoor kunnen reizigers nu eenvoudig de pendelbus nemen aan de halte voor de kerk op de Kioskplaats. De pendelbus blijft rijden van de De Bruynlaan, via de Antwerpsesteenweg naar de Lelieplaats.

Richting Hoboken zal de pendelbus via de Oudestraat en Walstraat de Lelieplaats in omgekeerde richting ​ bedienen aan de tramhalte naast de parking. Halte ‘Hoboken Steynstraat’ wordt hierdoor niet meer bediend. De halte ‘Hoboken Dr. Coenstraat’ geldt als vervangende halte. ​

Richting Zwaantjes rijdt de pendelbus via de Kioskplaats rechts de Antwerpsesteenweg op, om zo de halte ‘Kioskplaats’ voor de kerk te bedienen. Vervolgens gaat het verder via de Antwerpsesteenweg naar Zwaantjes (De Bruynlaan). Hierdoor blijven alle tramhaltes van tramlijnen 2 en 4 bediend door de pendelbus. ​
​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​

Haltes bediend richting Hoboken ‘Lelieplaats’

102945 Wilrijk J. De Geyterstraat ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​

108487 Hoboken Zwaantjes ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​

108548 Hoboken Jan Van de Wouwer ​ ​ ​

108525 Hoboken Draaiboom

108515 Hoboken Steynstraat ​ ​ ​ ​

102205 Hoboken Dr. Coenstraat

108470 Hoboken Lelieplaats

Haltes bediend richting Hoboken ‘Zwaantjes’

108470 Hoboken Lelieplaats ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​

103217 Hoboken Kioskplaats ​ ​ ​ ​

108500 Hoboken Steynstraat ​ ​ ​ ​

108530 Hoboken Draaiboom ​ ​ ​ ​ ​

108544 Hoboken Jan Van de Wouwer ​ ​ ​

108486 Hoboken Zwaantjes ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​

102945 Wilrijk J. De Geyterstraat ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​

NIEUWE DIENSTREGELING

Vanaf vrijdag 1 september wordt de dienstregeling van de pendelbus aangepast. De frequentie wordt verhoogd naar 10 minuten (in plaats van 15 minuten), en dit tussen 5u ’s ochtends en 1u ’s nachts. Iedere 10 minuten zal de pendelbus dus passeren. Dit geldt ook tijdens het weekend. Tot en met eind augustus blijft de frequentie 15 minuten.