BorgerRio: tramlijn 24 en diverse buslijnen rijden op 24 juni aangepaste routes

In Borgerhout is het aftellen naar het jaarlijkse feestgebeuren BorgerRio begonnen. Op zaterdag 24 juni barst het volksfeest weer los. De Turnhoutsebaan wordt die dag afgesloten. Daardoor dienen tramlijn 24 en de bussen één dag lang een andere route te volgen.

BorgerRio, dat is kraampjes, muziek, ambiance én… heel veel bezoekers. Daarom wordt de Turnhoutsebaan op 24 juni afgesloten voor het verkeer. Tramlijn 24 moet daardoor gedurende één dag een omleiding rijden. Ook diverse buslijnen volgen die dag een aangepast traject. ​

Tramlijn 24 Silsburg – Havenhuis

Tramlijn 24 rijdt die dag enkel tussen het Havenhuis en het Centraal Station. Het deeltraject tussen Centraal Station en Silsburg valt weg.

• Rijdt niet tussen Deurne Silsburg en Carnotstraat, de tram bedient geen haltes op dit traject.
  • Rijdt wel tussen Koningin Astridplein en Havenhuis, de tram bedient alle haltes op dit traject.

De vertrek- en eindhalte is Centraal Station perron 6.

Buslijn 30 Station Zuid - Berchem Station - Stuivenberg

• Rijdt niet tussen Berchem Draakplaats en Borgerhout Turnhoutsebaan, de bus bedient geen haltes op dit traject.
  • Rijdt wel vanaf Berchem Station via Singel en Stenenbrug, in beide richtingen. Er zijn tijdelijke haltes aan de Singel aan het kruispunt met Stenenbrug.

Buslijnen van en en naar Turnhout/Limburg:

• 410 Antwerpen - Wijnegem - Malle - Beerse - Turnhout
  • 415 Snelbus Antwerpen – Beerse -Turnhout
  • 416 Snelbus Antwerpen – Wechelderzande -Turnhout
  • 417 Snelbus Antwerpen – Zoersel -Turnhout
  • 418 Snelbus Antwerpen – Lille – Poederlee - Herentals
  • 427 Snelbus Antwerpen – Massenhoven - Herentals
  • 429 Snelbus Antwerpen – Zoersel – Malle – Lille – Herentals
  • rijden niet tussen Borgerhout Reuzenpoort en Gemeentestraat
  • rijden wel in beide richtingen via Singel, Plantin en Moretuslei, Quellinstraat en Van Ertbornstraat
  • bedienen de Franklin Rooseveltplaats aan het gebruikelijke perron.

Zo geraak je ook op je bestemming:

• Van en naar Deurne/Silsburg: neem tram 9 P+R Linkeroever – Berchem Station – Silsburg
  • Van en naar Borgerhout/Turnhoutsebaan: neem tram 8 Astrid – P+R Wommelgem
  • Van en naar Deurne/Herentalsebaan: neem tram 8 Astrid – P+R Wommelgem