Buslijn 23 herneemt bediening wijk ‘Antwerpen-Dam’

Goed nieuws voor de bewoners van Antwerpen-Dam: vanaf 1 mei 2023 zal de wijk opnieuw bediend worden door de populaire buslijn 23. Talrijke werven hielden de bus twee jaar lang buiten de wijk, waardoor deze al die tijd niet bediend kon worden, maar vanaf maandag herneemt de bus zijn oorspronkelijke reisweg. Diverse belangrijke locaties en bestemmingen in Antwerpen worden hierdoor weer gemakkelijk bereikbaar voor de bewoners van Antwerpen-Dam.

Er was heel wat werfbedrijvigheid de voorbije jaren in en rond de wijk Antwerpen-Dam. Dat had verstrekkende gevolgen voor de bereikbaarheid met het openbaar vervoer van het gebied. De populaire buslijn 23 kon al die tijd de wijk niet meer bedienen. Maar daar komt gelukkig vanaf 1 mei opnieuw verandering in, want dan herneemt bus 23 zijn normale reisweg.

TRAJECT

Buslijn 23 vertrekt nog steeds aan het Koningin Astridplein en rijdt via de Carnotstraat en Kerkstraat naar het Stuivenberg Ziekenhuis om verder via Pothoekstraat, Schijnpoort en Slachthuislaan terug door de wijk Antwerpen-Dam te rijden. De nieuwe eindhalte ligt voor de AP-Hogeschool in Ellermanstraat. Zo is er terug bediening in de Lange Lobroekstraat, Damplein, Viaduct-Dam en Ellermanstraat.

Dankzij deze reisweg zijn het Stuivenberg Ziekenhuis, Sportpaleis/ Lotto Arena, Park Spoor Noord en de AP Hogeschool gemakkelijk bereikbaar. De bewoners in de wijk krijgen opnieuw een vlotte verbinding met de buslijnen van en naar Antwerpen-Noord en Italiëlei. Tevens weten ze zich opnieuw verzekerd van een handige verbinding met tramlijn 1, die hen op zijn beurt naar trekpleisters zoals het Operaplein en het shoppinggebeuren aan de Meir brengt.

Aan de halte van de Ellermansstraat (ter hoogte van de AP campus Ellermansstraat) zal de bus niet meer halteren, maar onmiddellijk terug vertrekken naar het Astridplein. ​

BIJKOMENDE INFO: www.delijn.be