Buslijnen 52, 53, 54, 55 en 58 volgen aangepaste reisweg vanaf donderdag 8 december

​GENT - Door de combinatie van werken aan de Evergemsesteenweg en Meulestedebrug, en de introductie van het verkeerslichtensysteem ‘vierkant groen’ aan het kruispunt Pantserschipstraat/Zeeschipstraat, is De Lijn genoodzaakt om de reisweg van lijnen 52, 53, 54, 55 en 58 tijdelijk aan te passen. Door deze gelijktijdige combinatie van werken en aanpassingen lopen de buslijnen immers erg veel vertraging op en hierdoor wordt de dienstregeling regelmatig ernstig verstoord. Door de reisweg aan te passen kan de dienstregeling beter gerespecteerd worden en zijn er minder vertragingen.

Lijnen 52, 53 en 54

Lijnen 52, 53 en 54 krijgen als nieuwe eindhalte Gent Rabot (en rijden dus niet tot Gent Zuid). Reizigers kunnen tussen Gent Rabot en Zuid gebruik maken van tramlijn 4.

Niet-bediende haltes op lijnen 52, 53 en 54: Gent Zuid, Kapucijnenham, Reep, Sint-Jacobs, Ottogracht, Fratersplein, Tolhuislaan, Tolpoort, Spaarstraat, Sint-Lucas Biervlietstraat, Kolveniersgang.

Lijn 55

Veel reizigers die gebruik maken van lijn 55 hebben als eindbestemming het Station Gent Sint-Pieters, daarom volgt deze lijn vanaf 8 december een omleiding: komende van Zelzate volgt de lijn haar normale route tot halte Langerbrugge Gentweg, dan rijdt de bus naar Evergem Brielken om daar de Industrieweg en de R4 te volgen rechtstreeks tot aan het Sint-Pietersstation.

Aan Evergem Brielken en Evergem Spoorwegstraat kunnen reizigers overstappen op tramlijn 1 of buslijnen 52, 53, 54, 56, 57, 58 of 68 richting Gent Centrum.

​Tussen Evergem Spoorwegstraat en het Sint-Pietersstation zijn er dus geen op- of afstaphaltes.

Niet-bediende haltes op lijn 55: Gent Langerbruggebrug, Papierfabriek, Passagierstraat, Taminco, Pantserschipstraat, Meulestedebrug, Limbastraat, Spoorwegbrug, Tolhuisbrug, Tolpoort, Tolhuislaan, Fratersplein, Ottogracht, Sint-Jacobs, Reep, Kapucijnenham, Zuid, Vijfwindgatenstraat, Muinklaan, Leeuwstraat, Terplatenbrug, Heuvelpoort, Ledeganckstraat, Fortlaan, Parkplein.

Lijn 58

Lijn 58 krijgt als nieuwe eindhalte Gent Zuid (en rijdt dus niet tot Gent Sint-Pietersstation).
​Lijn 58 maakt voortaan gebruik van perron 7.

Reizigers kunnen tussen Gent Zuid en Sint-Pietersstation gebruik maken van de buslijnen 70, 71, 72, 73, 74, 76, 77 en 78 en van tramlijn 2.

Niet-bediende haltes op lijn 58: Gent Vijfwindgatenstraat, Muinklaan, Leeuwstraat, Terplatenbrug, Heuvelpoort, Ledeganckstraat, Fortlaan, Parkplein, Sint-Pietersstation.

Communicatie

Reizigers worden van deze aanpassingen op de hoogte gebracht via verschillende kanalen, waar de info ten laatste vanaf donderdag 8 december te vinden zal zijn:

• Website van De Lijn: zowel via de link delijn.be/gent als in de routeplanner
  • Nieuwsbrief naar abonnees