De Lijn en Securex lanceren sms-ticket voor professionele verplaatsingen

Vandaag lanceert Securex in co-creatie met De Lijn een nieuw platform waar medewerkers snel en eenvoudig een sms-ticket kunnen reserveren voor hun busrit. Een primeur, want sms-tickets kunnen voortaan ook gebruikt worden voor professionele verplaatsingen. Mobiliteit is één van de hete hangijzers waar bedrijven vandaag de dag mee worden geconfronteerd. HR-dienstverlener Securex tracht met deze samenwerking in het kader van zijn duurzaam inzetbaarheidsverhaal een antwoord te bieden door zijn werknemer een brede waaier aan opties aan te bieden, gaande van vervoerskeuze tot thuis- en telewerk.

Uit eerder onderzoek bleek al dat belastend woon-werkverkeer voor meer stress en meer uitputting zorgt aan het einde van de werkdag. Bijna een derde van de Belgische werknemers ervaart het woon-werkverkeer als belastend. Bedrijven doen er dus goed aan om maatregelen te treffen die het fileleed verzachten. Dat kan onder meer via het promoten van onder meer openbaar vervoer en plaats- en tijdsonafhankelijk werken. Securex gaat nog een stap verder en ontwikkelde in samenwerking met De Lijn een online applicatie waarmee medewerkers makkelijk en snel hun busticket kunnen reserveren, flexibel in gebruik én goedkoper dan een abonnement.

Tim Blanckaert, Fleet & Mobility Manager bij Securex:

Een duurzaam mobiliteitsbeleid omvat naast het beheer van het woon-werkverkeer, ook een visie op de inplanting van de kantoren in de buurt van onder meer bushaltes en een beleid rond thuis- en telewerk. We kiezen ervoor onze medewerkers zelf de keuze te laten over hoe ze zich verplaatsen. De samenwerking met De Lijn past dus perfect in dit plaatje. In eerste instantie gaat het om een proefproject. Het doel? Dit op termijn ook ter beschikking stellen aan klanten. Iedereen is immers gebaat bij een vlottere mobiliteit.

Ben Weyts, Vlaams minister van Mobiliteit:

Ik wil Vlamingen verleiden om de auto wat vaker aan de kant te laten staan, ook in het woon-werkverkeer. Bedrijven zijn een belangrijke bondgenoot in de strijd tegen de files. Mooi dat Securex de eigen werknemers aanmoedigt om te kiezen voor het openbaar vervoer.

Over Securex

Ondernemerschap vormt de basis van economische activiteit, werknemers zijn hierbij de sleutel tot succes. Securex ondersteunt ondernemers in de uitbouw en groei van hun onderneming, en gelooft in een personeelsbeleid op maat van het individu en gericht op duurzame inzetbaarheid.

Securex is de partner voor zowel startende en ervaren zelfstandigen of kmo’s, als grote ondernemingen en openbare besturen. Het bedrijf heeft alles in huis voor een geïntegreerd HR-beleid. Wij bieden dienstverlening op vlak van ontwikkeling en uitbouw van een eigen zaak voor ondernemers, personeelsadministratie en loonberekening, preventie en welzijn van werknemers, talentontwikkeling en het verzekeren van inkomens. Tot slot biedt het Onafhankelijk Ziekenfonds Securex diensten en producten op maat van de ondernemer en zijn gezin. Bij Securex zit alles onder één dak.

Securex behaalde in 2014 een omzet van 252,5 miljoen euro. De Groep is actief in België, Frankrijk, Luxemburg en Nederland, en telt 1.600 medewerkers verdeeld over 32 regionale kantoren. Zij zetten elke dag hun beste beentje voor en helpen 83.800 bedrijven, 116.000 zelfstandigen, 70.000 particulieren en 5.600 bevoorrechte partner-boekhouders, -makelaars en –accountants.

Meer informatie:
press.securex.be