De Lijn lanceert Green IT Challenge Belgium 2024

Jongeren en professionals zetten hun IT-kennis in voor een duurzame toekomst

De Lijn roept gemotiveerde jongeren en gedreven professionals op om deel te nemen aan de Green IT Challenge Belgium 2024. Deze uitdaging biedt deelnemers de kans om hun IT-vaardigheden te testen én een bijdrage te leveren aan een duurzamere wereld door hun digitale impact op het milieu te verkleinen. De Lijn, die zelf volop inzet op vergroening en verduurzaming, sponsort deze challenge als onderdeel van haar inzet voor een groenere toekomst. Van 9 september tot en met 18 november 2024 kunnen deelnemers aan de slag met een reeks uitdagende IT-vragen. Of je nu scholier, student of professional bent, iedereen met interesse voor IT en digitale technologie kan meedingen naar mooie prijzen.

Philippe Le Cerf, Chief Information Officer De Lijn: "De Green IT Challenge Belgium 2024 biedt jongeren en professionals een unieke kans om hun IT-kennis in te zetten voor een duurzame toekomst. Door deel te nemen aan deze uitdaging komen ze te weten hoe hun IT-kennis kan bijdragen aan een groenere wereld, terwijl ze hun vaardigheden op de proef stellen. Wij zijn ervan overtuigd dat technologie en duurzaamheid hand in hand gaan en zien deze challenge als een waardevolle stap richting een duurzamere samenleving."

Deelnemers van alle leeftijden én niveaus

De Green IT Challenge is toegankelijk voor iedereen met interesse in IT en digitale technologie, ongeacht leeftijd of ervaring. Er zijn drie verschillende subchallenges, aangepast aan het niveau van de deelnemers: ​

• Scholieren: Jongeren in het vijfde of zesde middelbaar, met of zonder IT-kennis.
  • Studenten: Ouder dan 18 jaar en studerend voor een Bachelor of Master in Computer Science. ​
  • Professionals: Werkenden in een IT-functie.

Er valt wat te winnen

Naast de voldoening van het testen van hun kennis, kunnen deelnemers ook rekenen op leuke prijzen. Alle finalisten ontvangen een waardebon van AS Adventure. De hoogte van de waardebon hangt af van de score die ze behalen in de wedstrijd. Hoe beter de prestaties, hoe groter de beloning.

Hoe deelnemen?

Ben jij of ken jij iemand die uitblinkt in IT? Meedoen aan de Green IT Challenge is eenvoudig. Geïnteresseerden surfen naar de website greenitchallenge.delijn.be, melden zich aan of creëren een profiel via de ‘Nu deelnemen!’-knop. Vervolgens kiezen zij de subchallenge die bij hen past en starten met het beantwoorden van 12 meerkeuzevragen. Zij hebben hiervoor maximaal 10 minuten. Voor elk correct antwoord verdienen zij 1 punt. Het overslaan of fout beantwoorden van een vraag levert geen punten op. De beste resultaten per subchallenge stoten door naar de grote finale.

Op naar de finale

De finalisten strijden in een laatste ronde om de titel. De finale voor scholieren vindt plaats op 22 januari 2025. Studenten en professionals nemen het tegen elkaar op tijdens de finale op 3 december 2024.

De Lijn nodigt iedereen uit om deze uitdaging aan te gaan en hun steentje bij te dragen aan een groenere toekomst.

Voor verdere informatie over de Green IT Challenge 2024, inclusief registratie en reglementen: greenitchallenge.delijn.be

Website preview
Green IT Challenge Belgium 2024 - De Lijn
Welkom op de eerste Green IT Challenge georganiseerd door De Lijn!Met deze Green IT Challenge nodigt De Lijn iedereen uit die een digitale passie of interesse in technologie heeft en die mee de wereld op een duurzame manier wil veranderen.  Je kan vanaf 9 september deelnemen via de volgend