De Lijn, NMBS, MIVB en TEC promoten samen intermodaliteit op het salon #WeAreMobility, in de marge van het Autosalon

Ter gelegenheid van het 97e Autosalon, en meer specifiek voor het Salon #WeAreMobility dat plaatsvindt van 19 tot en met 21 januari in Paleis 10 van Brussels Expo, zijn De Lijn, MIVB, NMBS en TEC voor het eerst samen in een gemeenschappelijke digitale ruimte om de bezoekers van het Salon de intermodaliteit via het openbaar vervoer te laten beleven.

Reizen met het openbaar vervoer betekent tijd voor jezelf en tijdswinst doordat je de files vermijdt. Bovendien reis je veilig en draag je je steentje bij aan het milieu. Dat is de boodschap die de vier mobiliteitsoperatoren, De Lijn, MIVB, NMBS en TEC, samen meegeven aan de bezoekers van het Salon #WeAreMobility.

Het doel van de operatoren is ook om de troeven van intermodaliteit in de verf te zetten. Daarvoor bieden ze op het salon een gemeenschappelijk en uniek concept aan dat de naam ‘MOBIB Experience’ meekreeg: in een tunnel maakt de bezoeker een digitale reis door België met de verschillende vervoersmodi van de vier operatoren (trein, metro, tram en bus), compleet met de bijbehorende landschappen.

De vier operatoren bemannen elk een stand binnen de gemeenschappelijke ruimte in Paleis 10. Medewerkers van de vier bedrijven staan er klaar om vragen rond openbaar vervoer te beantwoorden en het openbaar vervoer te promoten. Er worden ook gratis MOBIB Basic-kaarten uitgedeeld. Deze gemeenschappelijke kaart, die gebruikt wordt door de vier operatoren, vormt het symbolische toegangsticket voor de ‘MOBIB Experience’ en kan daarna gebruikt worden om de intermodale ervaring voort te zetten buiten het Salon.

De toegang tot het Salon #WeAreMobility, dat georganiseerd wordt door FEBIAC, en tot de randanimatie is inbegrepen in het algemene toegangsticket voor het Autosalon ... dat makkelijk bereikbaar is met het openbaar vervoer. Dit jaar is er overigens ook weer een B-Dagtrip beschikbaar: dit ticket omvat het forfait voor de trein + MIVB (via een Event Pass) + toegang tot het Salon, en dat tegen een voordeelprijs. Het Salon #WeAreMobility wordt op vrijdagnamiddag 18 januari feestelijk geopend in aanwezigheid van de CEO’s van de vier bedrijven.