De Lijn Rock Werchter bussen vervoeren 120 000 festivalgangers (voorlopige resultaten om 18.30 uur)

Sinds woensdag 26 juni 's middags tot en met morgen 14 uur pendelen de Rock Werchter bussen van De Lijn van Leuven station, Aarschot station en Parking C16 in Betekom naar de festivalzone van Werchter. Vandaag om 18 uur stond de teller op 120 000 vervoerde festivalgangers. De Lijn zette hiervoor dagelijks 60 chauffeurs en 45 bussen in. Op donderdag - traditioneel de drukste dag - waren dat zelfs 100 chauffeurs. Het vervoer was inbegrepen in het festivalticket.

Festivalgangers maken opnieuw massaal gebruik van pendels

Net als de afgelopen jaren zorgden de Rock Werchter pendels voor een vlotte en veilige verbinding. Met 120 000 vervoerde festivalgangers evenaart de vervoermaatschappij haar derde beste resultaat ooit (2017). Alleen 2018, toen het festival volledig in de vakantiemaand juli plaats vond en in 2016, de erg natte editie met extra pendels & parkings deden beter.

Vlotte editie

De Lijn kijkt terug op een mooie editie. Met uitzondering van een piek op woensdagmiddag toen de pendels begonnen te rijden, was het nooit echt aanschuiven en verliep het vervoer rimpeloos.

De vijfdaagse werd deze namiddag helaas wel even overschaduwd door een ongeval. Rond 14.30 uur draaide een personenwagen plots de Wakkerzeelsebaan op, de pendelbus van De Lijn kon de auto helaas niet meer ontwijken. In de bus waren geen gewonden. De bestuurder van de auto werd met verwondingen naar het ziekenhuis gebracht, zijn toestand is stabiel. Door de goede samenwerking met de politie zorgde het ongeval voor een oponthoud van slechts een half uur. Dit is het eerste ongeval in vijftien jaar pendelen voor Rock Werchter.

De Lijn blijft rijden tot morgen middag 14 uur

Ook vannacht en morgen, maandag 1 juli kunnen de festivalgangers rekenen op De Lijn om vlot terug naar het station van Leuven of Aarschot te gaan.

Persdienst De Lijn Woordvoerder