De Lijn vraagt bezoekers De Ster (Sint-Niklaas) zich te informeren over nog beschikbare capaciteit, alvorens bus of tram te nemen

In tegenstelling tot wat eerder in de pers verscheen, blijft De Lijn recreatiedomein De Ster in Sint-Niklaas bedienen.  De vervoermaatschappij vraagt wel om eerst de bezoekerscijfers op de Facebook-pagina van De Ster te raadplegen alvorens op bus of tram te stappen.  Eens het recreatiedomein de maximumcapaciteit van 3000 bezoekers bereikt heeft, worden immers geen bezoekers meer toegelaten en heeft het geen zin meer om met het openbaar vervoer naar De Ster te reizen.

De Lijn blijft recreatiedomein De Ster in Sint-Niklaas bedienen. De Ster verwacht door het extreme zomerweer een toestroom aan bezoekers, waarvan een groot deel beroep doet op openbaar vervoer. De vervoermaatschappij heeft hierover nu afspraken gemaakt met burgemeester Wout De Meester, burgemeester Sint-Niklaas, waarbij vooral aandacht gaat naar een duidelijke communicatie.

De Lijn vraagt met aandrang dat iedereen die met het openbaar vervoer wil afzakken naar het recreatiedomein eerst de bezoekerscijfers op de Facebook-pagina van De Ster raadpleegt. Indien de maximumcapaciteit van 3000 bezoekers bereikt is, heeft het immers geen zin meer om nog met bus en tram richting recreatiepark te trekken, omdat de toegang dan sowieso geweigerd wordt.

Indien - zoals vandaag in de vroege namiddag al het geval was - de maximumcapaciteit bereikt is en geen extra bezoekers meer worden toegelaten, zal De Lijn de reizigers die onderweg zijn met bus of tram hierover informeren. Naast social media en auditieve informatie in de voertuigen zelf, zal lijncontrole ingezet worden om alles in goede banen te leiden, zowel aan de overstaphalte tussen tram en bus aan Melsele P+R, als aan de bushalte bij domein De Ster zelf.

De Lijn bedient het domein met de stadslijnen 3 en 4 en met de streeklijnen 81 en 82, eventueel in combinatie met tramlijn 3 vanuit Antwerpen (overstap Melsele P+R).