De Lijn waarschuwt voor oplichting per mail

Valse promoactie met Lijnkaart 50 euro

De Lijn waarschuwt voor een valse mail die mensen wil oplichten. Daarin wordt gevraagd om een aantal gegevens te bezorgen en 1 euro te betalen. Vervolgens zou je ​ een Lijnkaart (rittenkaart) van 50 euro ontvangen. De vervoermaatschappij benadrukt dat dit een valse mail is. Ze vraagt om niet op de link te klikken en de mail te rapporteren bij Safeonweb.

Het gaat waarschijnlijk om internetoplichters. Wie de mail krijgt, kan hem best doorsturen naar [email protected]. Meer informatie over phishing en tips om dit te voorkomen is te vinden op www.safeonweb.be.

Meerdere fouten in afbeelding

De Lijn benadrukt dat promotieacties alleen verlopen via haar eigen kanalen. De afbeelding bevat ook verschillende fouten. Het afgebeelde voertuig is geen lijnbus, Lijnkaarten van 50 euro bestaan niet en de afgebeelde chipkaart wordt alleen gebruikt voor abonnementen.