De Lijn zet elke dag 60 chauffeurs in voor pendelbussen Rock Werchter

Van donderdag 27 tot en met zondag 30 juni bijna non-stop pendelbussen van Leuven en Aarschot naar de wei

De Lijn zorgt ook dit jaar voor de veiligste en vlotste verbinding naar het festivalterrein van Werchter. Vanaf woensdag 26 juni 13 uur tot en maandag 1 juli 14 uur zijn er pendelbussen om de festivalgangers van en naar de wei te brengen. De Lijn zet hiervoor dagelijks 60 chauffeurs en 45 bussen in. Op donderdag - traditioneel de drukste dag - zijn dat zelfs 100 chauffeurs. Het vervoer is inbegrepen in het festivalticket.

Pendelbussen vanuit Leuven

Dankzij een voorbehouden route brengen de bussen de festivalgangers in zo’n 20 minuten tot op wandelafstand van de wei.

De eerste pendels vertrekken aan Leuven station naar camping The Hive en camping regular A1 op woensdag 26 juni om 13 uur. Tot en met 22 uur kunnen kampeerders gebruikmaken van de pendels.

Vanaf donderdag 27 juni tot en met zondag 30 juli rijden er van 7 uur tot 3 uur non-stop pendelbussen heen en weer tussen Leuven station, camping The Hive en het festivalterrein. Op maandag 1 juli zorgt De Lijn van 6 uur tot 14 uur voor de terugkeer van de festivalgangers.

Pendelbussen vanuit Aarschot

Sinds 2017 zijn er ook pendelbussen tussen het station van Aarschot en het festival, de campings Regular A1, C3 en C7. Deze pendels rijden vanaf donderdag tot en met zondag van 7 uur 's morgens tot 3 uur 's nachts en op maandag van 6 tot 14 uur.

Tot slot rijden er ook opnieuw pendels tussen parking C16 in Betekom en Rock Werchter, van donderdag tot en met zondag van 7 uur 's morgens tot 3 uur 's nachts én op maandag van 6 tot 14 uur.

Festivalticket = vervoerberwijs

Omdat er een overeenkomst is met de festivalorganisator, is het vervoerbewijs inbegrepen in het festivalticket en het e-ticket van de NMBS. Je toegangsticket voor Rock Werchter is dus ook je vervoerbewijs.

Persdienst De Lijn Woordvoerder