De Lijn zorgt voor een betere bediening van het Arteveldepark in Gent

Nieuwe lijn 19 Gent Arteveldeparkt - Gent Sint-Pieters - Koningin Fabiolalaan

Vanaf 1 oktober 2018 krijgt de bereikbaarheid van het Arteveldepark een flinke boost. Door de expansie van de site was de nood aan betere bereikbaarheid met openbaar vervoer al langer duidelijk. Deze nieuwe verbinding zal het shoppen in het Arteveldepark en de woon-werkverplaatsingen met openbaar vervoer beter haalbaar en een stuk aangenamer maken.

Vanaf 1 oktober rijdt de nieuwe lijn 19 vanuit het Arteveldepark via het Sint-Pietersstation naar de Koningin Fabiolalaan en de Gordunakaai, terug via het Sint-Pietersstation naar het Arteveldepark. Hiermee stemt De Lijn haar aanbod beter af op de vraag.

Starten met een voorlopige reisweg tot en met 9 november 2018

Door werken aan het Koningin Maria Hendrikaplein - voorzien tot 9 november - volgt de nieuwe lijn 19 ruim een maand gedeeltelijk een voorlopig traject. Het voorziene traject in die periode is: Gent Arteveldepark - Proeftuinstraat - U.Z. Ottergemsesteenweg - Ruststraat - Zomerstraat - Zwijnaardsesteenweg - Parkplein - Sint-Pietersstation met aansluitend een omleidingslus via de Sint-Denijslaan - Fabiolalaan - Sportstraat - RIjsenbergstraat - Gordunakaai - Sint-Denijslaan - Sint-Pietersstation en terug via het vaste traject naar het Arteveldepark.

Definitieve reisweg vanaf 10 november 2018

Bij het einde van de spoorwerken aan het Koningin Maria Hendrikaplein zal de nieuwe lijn 19 haar definitief voorziene reisweg volgen vanaf 10 november 2018. Traject: Arteveldepark - Proeftuinstraat - U.Z. Ottergemsesteenweg - Ruststraat - Zomerstraat - Zwijnaardsesteenweg - Parkplein met aansluitend een lus via Koning Albertlaan - Neermeerskaai - Europabrug - Gordunakaai - Koningin Fabiolalaan - Sportstraat - Koning Albertlaan - Sint-Pietersstation terug richting Arteveldepark.

Frequentie lijn 19

Lijn 19 rijdt elke dag tussen 6.30 en 19.30 uur. Op schooldagen wacht u maximum 15 minuten aan de halte, op zaterdag en vakantiedagen maximum 20 minuten en op zon- en feestdagen maximum 25 minuten.

Dienstregeling

Reizigers kunnen de dienstregeling raadplegen via de routeplanner op de website van De Lijn: www.delijn.be.

Marianne Thysebaert Woordvoerster, De Lijn Oost-Vlaanderen