Dienstverlening De Lijn aangepast door algemeen dreigingsniveau 4

(update 11.00) - De afkondiging van het hoogste dreigingsniveau heeft gevolgen voor de dienstverlening van De Lijn. Er rijden geen bussen meer naar het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Een actuele stand van zaken is te vinden op www.delijn.be. De Lijn geeft ook updates via haar Twitteraccount (@delijn).  Er is permanent overleg met OCAD en de veiligheidsdiensten. De vervoermaatschappij betuigt ook haar deelneming aan de familieleden van de slachtoffers.

Vlaams-Brabant: Brussels Hoofdstedelijk gewest en luchthaven Zaventem

Op bevel van de politie is de dienstverlening van De Lijn stilgelegd in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. De bussen keren terug aan de grens van het gewest. De Lijnwinkel aan Brussel Noord is gesloten.

Door de aanslag op de luchthaven rijden geen bussen naar Brussels Airport. De bussen vanuit Brussel naar de luchthaven stoppen aan Zaventem Station. Vanuit Grimbergen/Vilvoorde stoppen ze aan de Discount Parking op het luchthavendomein.

Antwerpen: luchthaven Deurne

Lijnen 33, 50, 51 en 52 stoppen in Deurne niet aan de halte luchthaven. Het premetro- en tramverkeer in Antwerpen rijdt normaal.

Limburg: snellijnen

Doordat het openbaar vervoer in Brussel is stilgelegd, kunnen de snellijnen naar Limburg niet vertrekken vanuit Brussel. De Lijn zoekt een alternatief.

West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen: normaal

De dienstverlening in West- en Oost-Vlaanderen verloopt normaal.

Dominique Renders Woordvoerster De Lijn Vlaams-Brabant, De Lijn
Eva De Wolf Woordvoerster De Lijn Antwerpen, De Lijn