Feestje bouwen op Rock Werchter? Laat je rijden door de pendelbussen van De Lijn!

De Lijn zet tot wel 100 chauffeurs per dag in

Rock Werchter, het grootste muziekfestival van België en meermaals internationaal bekroond. Vier dagen, vier podia met de grootste headliners, jonge wolven, felle rockers, straffe singer-songwriters, verse ontdekkingen en de vetste beats. En De Lijn zorgt ook dit jaar voor de veiligste en vlotste verbinding naar het festivalterrein. Vanaf woensdag 29 juni 13 uur tot en maandag 4 juli 14 uur zijn er pendelbussen om de festivalgangers van en naar de wei te brengen. De Lijn zet hiervoor dagelijks 60 chauffeurs in. Op donderdag - traditioneel de drukste dag - zijn dat zelfs 100 chauffeurs. Het vervoer is inbegrepen in het festivalticket.

De Lijn brengt de festivalgangers vanaf Leuven Station, Aarschot Station en Parking C16 Hoevestraat vlot naar het festivalterrein en de camping.

De pendelbussen zijn gratis dankzij de tussenkomst van Rock Werchter. Een rit met de pendelbus duurt ongeveer 15 minuten. Een vouwfiets of opvouwbare step meenemen op de pendelbussen is niet toegelaten.

Uren pendelbussen

• Woensdag 29 juni 2022: 13 tot 22 uur
  • Donderdag 30 juni 2022: 7 tot 4 uur
    • Tussen Aarschot Station en Werchter Hoogland
    • Tussen Parking C16 Hoevestraat en Werchter
  • Vrijdag 1, zaterdag 2 en zondag 3 juli 2022: 8 tot 4 uur
    • Tussen Aarschot Station en Werchter Hoogland
    • Tussen Parking C16 Hoevestraat en Werchter
  • Maandag 4 juli 2022: 7 tot 14 uur
    • Van Wechter (Wijgmaalsesteenweg) naar Leuven Station
    • Van Werchter Hoogland naar Aarschot Station
    • Van Werchter naar Parking C16 Hoevestraat

Welke pendelbus moeten de feestvierders nemen?

• Voor The Hive, The Hive My Space, The Hive Resort en The Hive ADL en het festivalpark nemen ze best de pendelbus vanaf Leuven Station.
  • Voor camping A1, C3, C7 en het festivalpark is de pendelbus vanaf Aarschot Station de beste oplossing.

Vervoerbewijzen

Met het festivalticket of het E-treinbiljet reizen de festivalgangers gratis met de pendelbussen dankzij de tussenkomst van Rock Werchter.

Bolderkarren

Wie naar de camping moet hoeft zich al evenmin zorgen te maken over hoe al die kampeerspullen daar te krijgen. De Lijn voorziet immers bolderkarren voor Rock Werchter. Met deze lichte, handig te hanteren karretjes kan men perfect tentjes, slaapzakken en allerlei andere kampeerbenodigdheden zonder moeite vervoeren naar de kampeerplek. De bolderkarren kunnen gratis worden gebruikt. Ze zijn te vinden aan de stand van De Lijn vlakbij de bushalte.