Gratis met pendelbussen De Lijn naar Ronde van Vlaanderen

​Op zondag 2 april is het weer tijd voor de Vlaamse wielerklassieker Ronde van Vlaanderen. De Lijn slaat hiervoor de handen in elkaar met Oudenaarde, Ronse, Kluisbergen en de provincie Oost-Vlaanderen. Liefst 3 pendelbussen brengen de wielerfanaten gratis en zonder vervoerbewijs tot in de finale van hét wielerevent van het jaar.

DRIE PENDELBUSSEN

Drie pendelbussen vervoeren de koersliefhebbers gratis vanuit Oudenaarde, Kluisbergen en Ronse tot in de finale van de Ronde van Vlaanderen:

1) PENDELBUS A: Oudenaarde - Kwaremont/Ronde van Vlaanderenstraat

• Rijdt van 10 uur tot 13.15 uur en van 17.45 uur tot 20 uur.
  • Eerste heenrit vanaf halte A4 De Bruwaan om 10 uur, laatste heenrit om 13.15 uur.
  • Laatste terugrit richting Oudenaarde vanaf halte A1 Ronde van Vlaanderenstraat om 20 uur.

Haltes:

• A1: Ronde van Vlaanderenstraat (kruispunt Lamontstraat)
  • A2: Kwaremont
  • A3: Camping Vlaamse Ardennen (Kortrijksestraat)
  • A4: De Bruwaan (kruispunt met Puimelstraat)
  • A5: Shopping Center (Gentstraat)

2) PENDELBUS B: Ruien - Kwaremont/Ronde van Vlaanderenstraat (- Ronse)

• Rijdt van 10 uur tot 13.15 uur en van 17.45 uur tot 20 uur.
  • Eerste heenrit vanaf halte B4 Kerkhove om 10 uur, laatste heenrit om 13.15 uur.
  • Laatste terugrit richting Ruien vanaf halte B1 Ronde van Vlaanderenstraat om 20 uur.

Haltes:

• B1: Ronde van Vlaanderenstraat (kruispunt Lamontstraat)
  • B2: Kwaremont
  • B3: Stationsstraat (ter hoogte van Weyns)
  • B4: Kerkhove (Brugstraat)
  • B5: Herpelgem (Electrabel)

3) PENDELBUS C: Ronse - Kwaremont/Ronde van Vlaanderenstraat (- Ruien)

• Rijdt van 10 uur tot 13.15 uur en van 17.45 uur tot 20 uur.
  • Eerste heenrit vanaf halte C3 Klijpe Kerk om 10 uur, laatste heenrit om 13.15 uur.
  • Laatste terugrit richting Ronse vanaf halte C2 Kwaremont om 20 uur.

Haltes:

• C1: Ronde van Vlaanderenstraat (kruispunt Lamontstraat)
  • C2: Kwaremont
  • C3: Klijpe Kerk
  • C4: Station Ronse
  • C5: Leuzesesteenweg (rotonde Engelsenlaan/César Snoecklaan)
  • C6: Lange Haagstraat
  • C7: Oudestraat
  • C8: Hotondberg

PARKEREN

Kom je met de auto? Parkeer dan gratis op één van de parkings in Oudenaarde, Kluisbergen of Ronse. De pendelbussen brengen je gratis tot in de finale van de Ronde. Je kan van de ene pendel op de andere hoppen, naar het koerstraject van je keuze én naar de finish. En nadien uiteraard terug naar je wagen.

Op het parcours van de gratis pendelbussen kan er kort oponthoud zijn als de renners net doorkomen. Daarna hervat de bus terug zijn reisweg.

GRATIS

Reizigers kunnen gratis en zonder vervoerbewijs gebruik maken van de pendelbussen dankzij de financiële tussenkomst van de steden Oudenaarde en Ronse, gemeente Kluisbergen en provincie Oost-Vlaanderen.

MEER INFO

Alle info en details over de pendelbussen is beschikbaar op de website van De Lijn en aan de haltes de dag van de Ronde. ​ Meer informatie over de Ronde 2023 vind je op de website van de Ronde