Guy Weyns nieuwe directeur Marketing & Verkoop De Lijn

Guy Weyns gaat op 1 september aan de slag als de nieuwe directeur Marketing en Verkoop van De Lijn.  Zijn ruime marketingervaring in competitieve en innovatieve sectoren gaf de doorslag. Guy Weyns is vandaag head of Innovation & Business Transformation Europe bij energiebedrijf ENI.

Directeur-generaal Roger Kesteloot:

‘Guy Weyns is een door de wol geverfde manager met heel wat ervaring op het vlak van marketing en de omgang met klanten. Ik ben blij dat iemand met heel wat jaren in erg competitieve sectoren als energie en telecommunicatie voor ons kiest. Met zijn bagage op het vlak van o.a. innovatie en gerichtheid op de langetermijnstrategie is hij een uitstekende aanvulling voor ons team.’

Als directeur Marketing & Verkoop zal Guy Weyns verantwoordelijk zijn voor de afdelingen Marketing & Communicatie, Klant & Verkoop en Mobiliteitsontwikkeling & Marktonderzoek.

Guy Weyns:

‘Mobiliteit zal de komende jaren sterk evolueren, net zoals de telecomsector ingrijpend transformeerde en de energiesector volop in beweging is. Tijdens dit veranderingsproces wil ik vooral de rol opnemen van ambassadeur van de klant van vandaag én van morgen. Door het reeds ingeslagen pad van digitalisering verder uit te bouwen, door nieuwe klanten aan te trekken en door samen met het team en onze partners innovatieve, klantgerichte oplossingen te ontwikkelen en te implementeren, wil ik een bijdrage leveren aan een duurzaam en toekomstgericht mobiliteitsbeleid.’

Curriculum vitae

Guy Weyns is 45 jaar en heeft diploma’s handelsingenieur (KU Leuven) en communicatiemanagement (PHICOM, nu: Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen). Hij woont in Muizen, een deelgemeente van Mechelen.

In 1995 begon hij zijn loopbaan als aankoper bij Atlas Copco. Van 1998 tot 2009 was hij in verschillende functies aan de slag bij Telenet: productmanager telefonie, segmentmanager Small Office & Home Office, director Market & Customer Development Residential Customers en vice president Marketing Communication. In 2009 werd hij head of Marketing, Business Transformation & Innovation bij energiebedrijf ENI. De voorbije jaren was hij er head of Innovation & Business Transformation Europe.