Met De Lijn tot in het hart van Aalst Carnaval

Gratis nacht- en pendelbussen

Om de vele feestvierders naar Aalst Carnaval te brengen, zet De Lijn extra bussen in op de meeste lijnen op zondag 3 maart, de dag van de stoet. Wie dan met de wagen komt, kan ook dit jaar – dankzij de steun van de provincie Oost-Vlaanderen en de stad Aalst – gratis parkeren op één van de bedrijventerreinen aan de rand van de stad en verder reizen met de gratis pendelbussen. Wie graag tot in de late uurtjes blijft, kan gebruik maken van gratis nachtbussen op 3, 4 en 5 maart.  Door de festiviteiten vertrekken de bussen in Aalst vanaf de rand van de stad en niet aan het busstation.

Extra bussen op zondag

Wie de stoet op zondag niet wil missen, kiest best voor het openbaar vervoer. De Lijn zet op zondag 3 maart extra bussen in op de meeste buslijnen in de regio Aalst om reizigers vlot naar de feestzone te brengen. Op deze lijnen gelden de normale tarieven. Reizigers dienen er rekening mee te houden dat de haltes in het centrum van Aalst vervangen worden door tijdelijke haltes vlakbij. Zo kan de stoet vlot door.

Gratis P+R en pendelbussen naar de stoet op zondag

Wie met de auto komt, kan gratis parkeren aan een van de vele bedrijven die speciaal hun parking openstellen op zondag 3 maart. Van daaruit rijden om de 12 minuten gratis pendelbussen naar en van het centrum. Meer details op delijn.be.

Gratis nachtbussen op 3, 4 en 5 maart

Ook feestneuzen die het graag laat maken, kunnen op De Lijn rekenen. Er rijden nachtbussen tijdens de nachten van zondag op maandag, maandag op dinsdag en dinsdag op woensdag. Deze nachtbussen zijn ook gratis dankzij de stad Aalst en Provincie Oost-Vlaanderen.

Tijdelijk busstation

Van zondag 3 maart tot en met dinsdag 5 maart is het busstation niet meer toegankelijk omwille van de carnavalsfestiviteiten. De bussen rijden dan vanaf de rand van de stad via alternatieve reiswegen naar de omliggende straten aan het station: Walstraat – Hoge Vesten – Leo Gheeraerdtslaan - Sint-Annabrug/Frits De Wolfkaai.

Lijnwinkel gesloten tijdens festiviteiten

De nacht- en pendelbussen zijn gratis. Op alle andere lijnen gelden de normale tarieven. Door de festiviteiten is de Lijnwinkel gesloten van zaterdag 2 tot en met dinsdag 5 maart. Je betaalt je rit best met je gsm of smartphone.

Meer informatie op delijn.be of aalstcarnaval.be

Op maandag 4 maart en dinsdag 5 maart rijden de bussen volgens vakantiedienstregeling. Verschillende buslijnen volgen ook een alternatieve route door de festiviteiten. Reizigers plannen hun verplaatsing dan ook best vooraf. Zowel de gewone als de extra dienstregeling tijdens carnaval vind je op delijn.be of via de app van De Lijn. De speciale carnavalsfolder is verkrijgbaar in de Lijnwinkel of kan je downloaden op delijn.be of aalstcarnaval.be.