Morgen nieuw overleg bij De Lijn

Deze namiddag werd een nieuw overleg gepland bij De Lijn maar dit zorgde helaas niet voor een doorbraak. Morgenvoormiddag is er een nieuw overleg gepland bij De Lijn. De Lijn heeft geen zicht op hoe de dienstverlening morgen zal verlopen maar zal de reizigers hier zo goed mogelijk van op de hoogte brengen en houden. De Lijn blijft inzetten op verdere dialoog, zowel met het oog op een oplossing voor het personeel als om de dienstverlening aan de klanten zo snel mogelijk te herstellen.

De Lijn is het Vlaamse overheidsbedrijf dat zorgt voor openbaar vervoer met bus en tram in Vlaanderen. Ongeveer 3,5 miljoen mensen maken jaarlijks een of meerdere keren gebruik van de diensten van De Lijn.

Het net van De Lijn telt ongeveer 1 000 lijnen en 36 000 haltes. Alles samen rijden de bussen en trams per jaar circa 11 miljoen ritten. De eigen vloot telt 2250 bussen en 400 trams. De privéfirma's die rijden in opdracht van De Lijn hebben zelf ook bussen. Zij nemen de helft van de buskilometers voor hun rekening.

Met ruim 8000 werknemers is De Lijn een van de grootste werkgevers van het land. Bij de privé-exploitanten werken nog eens meer dan 2000 mensen.