Op 19/11 hinder voor verschillende buslijnen in Gent

Familie van Rysselberghedreef en Belfortstraat afgesloten door hoog bezoek

Op maandag 19 november 2018 komt ons koningspaar samen met president Macron en zijn vrouw naar Gent. Daarvoor worden verschillende veiligheidsmaatregelen genomen. De Familie van Rysselberghedreef en de Belfortstraat worden in de namiddag tijdelijk afgesloten. Het openbaar vervoer zal hinder ondervinden en plaatselijk in omleiding rijden.

Familie van Rysselberghedreef afgesloten

Tussen 14.45 uur en 16.45 uur wordt de Familie van Rysselberghedreef afgesloten. De buslijnen 34/35/36, 55, 57/58, 65, 70/71/72/73/74 en 76/77/78 zullen daarom richting Gent Sint-Pieters tijdelijk in omleiding rijden. Vanaf de Citadellaan rijden deze lijnen richtingen Gent Sint-Pieters via de Zwijnaardsesteenweg en de Burggravenlaan.

De volgende haltes worden richting Gent Sint-Pieters niet bediend: Fortlaan, Ledeganckstraat en Heuvelpoort. Alle haltes richting Zuid blijven bediend. Er worden richting Gent Sint-Pieters vervanghaltes voorzien: Ottergemsesteenweg, De Heerestraat, Burggravenlaan, Parkplein (halte op de Burggravenlaan).

Belfortstraat afgesloten

Tussen 15.00 uur en 18.00 uur wordt de Belfortstraat afgesloten. De buslijnen 3, 17/18 en 38/39 zullen daarom tussen de Dampoort en de Korenmarkt in beide richtingen in omleiding rijden. Vanaf de Dampoort rijden ze via de Kasteellaan, de Tweebruggenstraat en de Zuidstationstraat via de Vlaanderenstraat naar de Korenmarkt.

De volgende haltes worden niet bediend: Dampoortstraat, Steendam, Sint-Jacobs, Reep, Van Eyckstraat, Puinstraat en Lousbergsbrug. Er worden vervanghaltes voorzien: Veemarkt, Eendrachtstraat, Tweebruggenstraat, Zuid Perron 10 (richting Korenmarkt), Lippensplein en Duivelsteen.

Informatie

Waar mogelijk worden lijnspotters voorzien om de reizigers te begeleiden. Reizigers vinden deze info ook op delijn.be en aan de haltes.

Marianne Thysebaert Woordvoerster, De Lijn Oost-Vlaanderen