Recordjaar voor festivalbussen naar Rock Werchter

145 000 Werchtergangers kiezen voor De Lijn (tellingen tot 19:00 uur)

Uit de eerste, voorlopige tellingen van De Lijn blijkt dat ruim 145 000 festivalgangers vervoerd werden met de bus. Dat is het op één na beste cijfer ooit. Alleen de uitzonderlijk natte editie 2016 was beter met 158.200 festivalgangers. Toen reden er extra pendels vanuit Haasrode, Heverlee en Brussel.
In vergelijking met vorig jaar namen dit jaar 14% meer muziekliefhebbers de bus naar de festivalwei.

Doordat Rock Werchter dit jaar volledig in juli viel, en dus na de examens en in de vakantie, was het woensdag uitzonderlijk druk in Leuven. De Lijn vervoerde toen 15% meer reizigers dan dezelfde dag in de editie van 2017. Deze positieve tendens heeft zich dus ook nog in de daarop volgende dagen verder gezet.

"Ik wil in de eerste plaats alle medewerkers bedanken die ondanks de warmte en de extra drukte, weer fantastisch werk geleverd hebben", aldus directeur van De Lijn Vlaams-Brabant Johan Van Looy. "Heel wat mensen voor én achter de schermen zetten zich jaarlijks met heel veel enthousiasme in voor dit feest. Chauffeurs, controleurs, dispatching en medewerkers achter de schermen zorgen er gedurende 6 dagen voor dat alle festivalgangers veilig op de wei geraken en terug thuis. Daarnaast gaat mijn dank naar alle festivalgangers en organisator Live Nation die blijven rekenen op De Lijn".

Ook morgen (maandag) van 6.00 tot 14.00 uur blijven de bussen rijden om kampeerders vanuit Werchter naar de stations van Leuven en Aarschot te brengen. De Lijn rekent erop dat ook deze uittocht vlot zal verlopen.

35357398_10156418211297505_756813447039025152_n.jpg

JPG - 377 Kb