Sylvie Verroken nieuwe CFO & CIO De Lijn

Mechelen, 19 juni 2019 – Sylvie Verroken gaat op 15 september aan de slag als de nieuwe directeur Financiën en ICT van De Lijn.  Ze volgt Werner Jacobs op, die na tien jaar bij de vervoermaatschappij overstapte naar ParkLane Insight. Sylvie Verroken heeft bijna twintig jaar ervaring bij grote privébedrijven als Janssen Pharmaceutica en AkzoNobel.

Sylvie Verroken:

“Ik wil mijn expertise inzetten voor een project waarvan het succes kritisch is voor onze maatschappij. Mobiliteit en de rol die De Lijn daarin speelt, boeit me daarom. Ik kijk ernaar uit om verder mee te werken aan De Lijn als een competitieve en klantgerichte organisatie die een goede en relevante service biedt voor de klanten van vandaag en van morgen.”

Directeur-generaal Roger Kesteloot:

“Sylvie Verroken is een door de wol geverfde manager met een hoop ervaring op verschillende vlakken in de privésector. Ik ben blij dat iemand met heel wat kilometers op de teller bij wereldspelers als AkzoNobel en Janssen Pharmaceutica kiest voor een job bij een overheidsbedrijf in volle evolutie.  De nieuwe managementstructuur die we op poten aan het zetten zijn, is meteen een flinke uitdaging.”

Curriculum vitae

Sylvie Verroken (°1972) behaalde een licentiaatsdiploma TEW (UFSIA, Antwerpen) en een postgraduaat in Marketing (XIM, India). In 1996 begon ze haar loopbaan als auditor bij PricewaterhouseCoopers (PwC). Van 2000 tot 2011 bekleedde ze diverse financiële functies bij farmaciereus Janssen Pharmaceutica. Sinsdien werkte ze voor de Nederlandse multinational AkzoNobel (verven en lakken). Daar begon ze als Benelux Marketing Director om daarna vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam verschillende Europese financiële functies op te nemen. Ze is afkomstig uit Kortrijk, woont in Berchem, is getrouwd en heeft drie kinderen.

Sylvie Verroken, de nieuwe CFO en CIO van De Lijn.