Tamara De Bruecker stapt over van De Lijn naar De Persgroep

Directeur Marketing & Verkoop Tamara De Bruecker verlaat De Lijn en gaat op 1 maart aan de slag bij de Persgroep als Chief Marketing Officer. Ze wordt er verantwoordelijk voor de marketing, verkoop en customer service van o.a. Het Laatste Nieuws, De Morgen, Humo, Dag Allemaal, Story en Goed Gevoel.

Roger Kesteloot, directeur-generaal De Lijn:

‘De overstap van Tamara naar De Persgroep bewijst dat we als overheidsbedrijf heel bekwame mensen hebben die ook in een hyperconcurrentiële omgeving aan het roer kunnen staan. De Lijn voert al jaren een personeelsbeleid waarbij we onze deuren open zetten voor mensen uit zowel de privé als de overheid. Als die na een aantal jaar elders aan de slag gaan, zijn we dankbaar voor wat ze ons bedrijf hebben bijgebracht en blij dat we hen met heel wat nuttige ervaring in een complexe organisatie hebben kunnen verrijken. Ik wens Tamara heel veel succes in haar nieuwe job.’

Tamara De Bruecker:

‘Ik vertrek met een buslading mooie herinneringen aan de voorbije zes jaar. De Lijn heeft de laatste jaren een enorme evolutie doorgemaakt en mooie zaken gepresteerd. Ik denk onder andere aan de verschillende campagnes met het stressmannetje, de succesvolle lancering als eerste overheidsbedrijf op social media en van hedendaagse apps voor reisinformatie. Ik ben blij dat ik samen met een sterk team daaraan een steentje heb kunnen bijdragen.’

CV Tamara De Bruecker
Tamara De Bruecker is 48 jaar en heeft een diploma van handelsingenieur (Solvay Business School). Vorig jaar was ze een van de genomineerden voor Nederlandstalig marketeer van het jaar. Ze maakte in 2009 de overstap van Procter & Gamble naar De Lijn. In 1990 begon ze haar loopbaan bij Procter & Gamble als assistant brand manager Always. Vervolgens werd ze associate marketing director voor West-Europa verantwoordelijk voor de business unit P&G Professional. Ze woont in Groot-Bijgaarden en heeft twee kinderen.

Tamara De Bruecker