Opnieuw tram van centrum Hoboken naar Antwerpen

Tram 4 weer naar Lelieplaats

Tram 4 rijdt vanaf vandaag / vrijdag 5 april opnieuw van het centrum van Hoboken naar de Groenplaats. Nu één spoor weer gebruikt kan worden, bedient de tram opnieuw de haltes Lelieplaats en Kioskplaats. In de spits is er elke acht minuten een tram. Na de paasvakantie (vanaf dinsdag 23 april) rijdt tram 4 weer zijn vertrouwde traject van Hoboken via de Groenplaats naar Silsburg. Eenmaal de werken volledig achter de rug zijn, rijdt ook tram 2 weer naar Hoboken centrum. Nu keert tram 2 terug aan Zwaantjes.

Tot zondag aangepast traject door Ronde van Vlaanderen

Door de activiteiten voor de Ronde van Vlaanderen volgt tram 4 nog tot en met zondag (7 april) een aangepast traject van de Groenplaats richting Hoboken. Dat gaat  niet via de Nationalestraat, maar via de Huidevetterstraat, Lange Gasthuisstraat en Amerikalei naar de Bolivarplaats en zo voort naar Hoboken. Richting Groenplaats geldt de normale reisweg.

Antwerpen Aanbod/Dienstverlening

De Lijn is het Vlaamse overheidsbedrijf dat zorgt voor openbaar vervoer met bus en tram in Vlaanderen. Ongeveer 3,5 miljoen mensen maken jaarlijks een of meerdere keren gebruik van de diensten van De Lijn.

Het net van De Lijn telt ongeveer 1 000 lijnen en 36 000 haltes. Alles samen rijden de bussen en trams per jaar circa 11 miljoen ritten. De eigen vloot telt 2250 bussen en 400 trams. De privéfirma's die rijden in opdracht van De Lijn hebben zelf ook bussen. Zij nemen de helft van de buskilometers voor hun rekening.

Met ruim 8000 werknemers is De Lijn een van de grootste werkgevers van het land. Bij de privé-exploitanten werken nog eens meer dan 2000 mensen.