Tramnet Deurne zuid weer volledig vanaf 23 april

Tram 4 opnieuw van Silsburg naar Hoboken

Na de paasvakantie heeft Deurne Zuid opnieuw zijn volledige tramnet met 4 lijnen naar Antwerpen. Vanaf dinsdag 23 april rijdt tram 4 weer van Silsburg via de Groenplaats naar Hoboken. De dienstregeling is binnenkort te vinden op www.delijn.be.

Eksterlaar weer eindpunt voor tram 9

Na bijna 14 maanden werken aan de Guldenvliesstraat bedient tramlijn 4 opnieuw het traject van Silsburg naar de Groenplaats en voort naar Hoboken. Dit betekent dat de wijken Haringrode, Groen Kwartier en Klein Antwerpen weer op de tram kunnen rekenen. De vervangbussen van lijn 40 stoppen na de paasvakantie.

De aanpassing valt samen met een wijziging op tramlijn 9. Na de paasvakantie spoort tram 9 opnieuw naar Eksterlaar, en dat om de 8 minuten. Tijdens de werken reed tram 9 tijdelijk tot Silsburg.

Antwerpen Aanbod/Dienstverlening

De Lijn is het Vlaamse overheidsbedrijf dat zorgt voor openbaar vervoer met bus en tram in Vlaanderen. Ongeveer 3,5 miljoen mensen maken jaarlijks een of meerdere keren gebruik van de diensten van De Lijn.

Het net van De Lijn telt ongeveer 1 000 lijnen en 36 000 haltes. Alles samen rijden de bussen en trams per jaar circa 11 miljoen ritten. De eigen vloot telt 2250 bussen en 400 trams. De privéfirma's die rijden in opdracht van De Lijn hebben zelf ook bussen. Zij nemen de helft van de buskilometers voor hun rekening.

Met ruim 8000 werknemers is De Lijn een van de grootste werkgevers van het land. Bij de privé-exploitanten werken nog eens meer dan 2000 mensen.