Werken beïnvloeden dienstverlening tramlijnen 2 en 4

Aanpassing tramlijn 4 vanaf 1 september

GENT - De Lijn voert tijdens de maand september spoorvernieuwings- en asfalteringswerken uit op twee locaties in Gent. Dit heeft gevolgen voor de dienstverlening van tramlijn 4. De eigenlijke werken starten pas op maandag 4 september, maar de aanpassingen voor tramlijn 4 worden al van kracht op vrijdag 1 september. Vanaf medio september start bovendien de Stad Gent met werken. Deze werken zullen een invloed hebben op de dienstverlening van tramlijn 2.

Werken Clarissenstraat

De Lijn voert vanaf maandag 4 september spoorvernieuwingswerken uit in de bocht van de Clarissenstraat naar de Hubert Frère-Orbanlaan. Deze werken duren tot het eind van de maand.

Werken Ledebergstraat ​

Van maandag 4 september tot en met vrijdag 15 september worden de tramsporen in de bocht van de Ledebergstraat met de Eggermontstraat vernieuwd. Tijdens deze fase voert De Lijn ook asfalteringswerken uit in de Eggermontstraat om de fietsveiligheid te verhogen.

Van maandag 18 september tot en met vrijdag 29 september worden de tramsporen van de Ledebergstraat en de Botermarkt op elkaar aangesloten. Tevens wordt de tijdelijke halte in de Ledebergstraat verwijderd. ​ ​

Werken Koophandelsplein

Vanaf 18 september tot en met 20 oktober voert de stad Gent werken uit aan het Koophandelsplein. Deze werken hebben een invloed op de dienstverlening van tram 2.

Invloed op tramlijnen

De werken in de Ledebergstraat hebben, samen met de werken aan de Clarissenstraat, ​ een invloed op het traject van tram 4. Vanaf 1 tot en met 30 september volgt tram 4 vanaf de Zuid het traject van tram 2, met Stelplaats Gentbrugge als tijdelijke eindhalte. ​

Tijdens de asfalteringswerken in de Eggermontstraat rijden er geen bussen langs het Ledebergplein. Bussen naar Gent-Sint-Pieters rijden door op de Brusselsesteenweg naar de Keizerpoort en dan verder via de kleine ring R40 naar de Burggravenlaan. Bus 20 naar de Zuid rijdt ook over de Keizerpoort en de kleine ring R40 naar de Zuidparklaan.

De werken van de Stad Gent op het Koophandelsplein hebben een invloed op de dienstverlening van tramlijn 2. Tram 2 rijdt dan:

• Tussen Zwijnaarde en de tijdelijke eindhalte Koophandelsplein. Reizigers richting Zuid en Melle kunnen hun traject verder zetten door tram 2 te nemen aan de tijdelijke halte Kouter.
  • Tussen Melle en de tijdelijke eindhalte Kouter. Reizigers richting Gent-Sint-Pieters en Zwijnaarde kunnen hun traject verder zetten door tram 2 te nemen aan de tijdelijke halte Koophandelsplein.

Bijkomende info

Meer info is te vinden op de website van De Lijn: