Vakbondsactie stelplaats Kortrijk zorgt vandaag tussen 9 en 16 uur voor mogelijke hinder op buslijnen regio Kortrijk

Busverkeer tijdens ochtendspits voorlopig nog normaal

In de regio Kortrijk dienen busreizigers later vandaag  rekening te houden met een verstoorde dienstregeling.    Tijdens de ochtendspits verloopt het busverkeer nog normaal, maar tussen 9 en 16 uur kan een vakbondsactie voor hinder zorgen op de buslijnen in en rond Kortrijk.

De directie betreurt dat het tot een actie zou komen, omdat de reizigers hierdoor in de kou blijven staan.

Het is momenteel nog te vroeg om de exacte impact van deze actie in te schatten, maar er wordt hinder verwacht op volgende lijnen:

• 1 Kortrijk Station – Kinepolis – AZ Groeninge
  • 72 Kortrijk-Deerlijk-Anzegem
  • 82 Kortrijk-Marke-Lauwe-Moorsele
  • 684 Moeskroen-Menen-Geluwe-Ieper

Reizigers kunnen terecht op de website van De Lijn voor regelmatige updates.

De Lijn is het Vlaamse overheidsbedrijf dat zorgt voor openbaar vervoer met bus en tram in Vlaanderen. Ongeveer 3,5 miljoen mensen maken jaarlijks een of meerdere keren gebruik van de diensten van De Lijn.

Het net van De Lijn telt ongeveer 1 000 lijnen en 36 000 haltes. Alles samen rijden de bussen en trams per jaar circa 11 miljoen ritten. De eigen vloot telt 2250 bussen en 400 trams. De privéfirma's die rijden in opdracht van De Lijn hebben zelf ook bussen. Zij nemen de helft van de buskilometers voor hun rekening.

Met ruim 8000 werknemers is De Lijn een van de grootste werkgevers van het land. Bij de privé-exploitanten werken nog eens meer dan 2000 mensen.