Vanaf 1 juli rijden Brugse stadslijnen 2 en 13 niet meer via Vlamingdam en Sint-Jorisstraat

Lijnen 2 en 13 nemen meer directe route naar AZ Sint-Jan en AZ Sint-Lucas

Vanaf maandag rijden de Brugse stadslijnen 2 (Brugge Centrum – Station – Assebroek Oude Stelplaats) en 13 (Station – AZ Sint-Jan)  niet meer via de Vlamingdam en Sint-Jorisstraat. Deze lijnen zullen een meer directe reisweg volgen naar de ziekenhuizen AZ Sint-Jan en AZ Sint-Lucas.  Met deze aanpassing speelt De Lijn in op de vraag van het stadsbestuur om minder bussen door de Vlamingdam en Sint-Jorisstraat te laten rijden.

Aantal haltes niet langer bediend door lijnen 2 en 13

Naar aanleiding van de reiswegwijziging van stadslijnen 2 en 13 zullen deze lijnen een aantal haltes, die wel op de huidige maar niet op de toekomstige route liggen, niet langer bedienen.

Concreet zal stadslijn 2 niet langer de lus maken via de Zuidzandstraat, Steenstraat, Sint-Jorisstraat, Vlamingdam en kleine ring. Bijgevolg zal lijn 2 de haltes Brugge Sint-Salvatorskerk, Markt, Stadsschouwburg, Kipstraat, Poitevinstraat, Howest, N. Gombertstraat, Ezelpoort, Beenhouwerstraat en Hoefijzer niet langer bedienen. Ook haltes die op een aangepast traject van lijn 2 liggen (Brugge O.L.V. Kerk, Dijver, Vismarkt en Sint-Jansplein) vervallen. Via de halte Brugge ’t Zand kunnen reizigers overstappen op de lijnen 1, 4, 6, 11, 14 (via Katelijnestraat) en 16.

Ook lijn 13 zal niet langer de lus maken via de Zuidzandstraat, Steenstraat, Sint-Jorisstraat en Vlamingdam. Lijn 13 komt bijgevolg niet langs de haltes Brugge Sint-Salvatorskerk, Markt, Stadsschouwburg (richting AZ Sint-Jan), Kipstraat, Poitevinstraat, Howest, N. Gombertstraat en Ezelpoort. Ook haltes die op een aangepast traject van lijn 13 liggen (Brugge O.L.V. Kerk, Dijver, Vismarkt en Sint-Jansplein) vervallen.

2 nieuwe haltes op reisweg van lijn 13

Lijn 13 zal vanaf 1 juli vanaf ’t Zand in de richting van AZ Sint-Jan rijden via de Hoefijzerlaan, de Gulden Vlieslaan en de Scheepsdalelaan. Daarna volgt lijn 13 de huidige reisweg. Dit betekent dat er op de nieuwe route van lijn 13 2 nieuwe haltes zijn: Brugge Hoefijzer en Brugge Beenhouwersstraat.

Meer info

Voor meer info kunnen reizigers terecht op www.delijn.be/brugge of op de routeplanner van De Lijn.