Wegenwerken impacteren buslijnen 52, 53, 550 en 555 in Duffel

Omvangrijke wegenwerken in en rond Duffel impacteren de komende maanden de buslijnen 52, 53, 550 en 555. Reizigers naar en van Duffel moeten rekening houden met omleidingen en aangepaste reisroutes.

Lijnen 52 en 53

Door riolerings- en wegenwerken op de Lintsesteenweg zullen de lijnen 52 en 53 gedurende langere tijd worden ingekort. De werken gaan van start op 21 maart en zullen zo’n 6 maanden duren. Het gedeelte tussen de Roetestraat en het Station van Duffel zal hierdoor niet kunnen worden bediend, waardoor er acht haltes komen te vervallen. De lokale situatie laat geen omleidingen toe. De buslijnen 52 en 53 hebben daarom vanaf 21 maart voorlopig hun begin- en eindpunt ter hoogte van een tijdelijke halte aan de Roetestraat.

Lijnen 550 en 555

Ook de buslijnen 550 en 555 ontsnappen helaas niet aan hinder door wegenwerken. Op de N14/Mechelsesteenweg in Lier starten op maandag 28 maart omvangrijke werken. De weg wordt opengebroken voor werken aan de riolering. Tevens worden structurele werken uitgevoerd voor het aanleggen van een fietspad. Deze werken gaan eveneens meerdere maanden duren. Dit heeft gevolgen voor de buslijnen 550 en 555 tussen Duffel en Lier. Van Lier naar Duffel blijven de dienstregeling en reisweg ongewijzigd. In omgekeerde richting, van Duffel naar Lier, zijn er aanzienlijke aanpassingen inzake haltes, reisroute en dienstregeling.

Lijn 550 rijdt gedurende de werken een aanzienlijke andere route richting Lier. In de richting van Lier Station wordt het traject: Mechelsebaan, Oude Liersebaan, N108, Waversesteenweg, Hoogveldweg, Ring, Lier Mechelsesteenweg. Vervanghaltes: Hogevelden en Itterbeek in Duffel, en Wolfsleiekapel, Ceciliastraat en Akkerstraat in Lier. Belangrijke haltes in Duffel zoals het gemeentehuis, de kerk en het station komen hierdoor tijdelijk te vervallen. In Lier worden eveneens diverse haltes tijdelijk niet bediend: De Beunt, Jacobs, Mechelsesteenweg, Het Ven, Lachenen, Maaikeneveld, Lintsesteenweg.

Lijn 555 richting Lier volgt een omleiding via de Hondiuslaan, Onze-Lieve-Vrouwlaan, Dr. Jacobsstraat, Oude Liersebaan en vervolgens hetzelfde omleidingstraject van lijn 550. Lijn 555 bedient in Duffel daardoor niet de haltes Gemeentehuis (halte richting Lier) en Leopoldstraat ; in Lier worden de haltes De Beunt, Jacobs, Mechelsesteenweg, Het Ven, Lachenen, Maaikeneveld en Lintsesteenweg niet bediend. Vervanghaltes Duffel: Gemeentehuis (halte richting Mechelen),  Onze-Lieve-Vrouwlaan, Hogevelden en itterbeek. Vervanghaltes Lier: Wolfsleiekapel, Ceciliastraat, Akkerstraat.