WK Wielrennen: hinder voor bus- en tramverkeer

Het WK Wielrennen 2021 vindt plaats van 18 tot en met 26 september 2021. Het wielergebeuren doet hierbij de Vlaamse provincies Antwerpen, Vlaams-Brabant en West-Vlaanderen aan. Hierdoor zullen diverse bus- en tramlijnen hinder ondervinden. Waar mogelijk worden omleidingen voorzien. Reizigers stippelen best vooraf hun route uit. Alle details van gewijzigde lijntrajecten en dienstregelingen zijn terug te vinden op de website van De Lijn, in de routeplanner of aan de haltes.

WEST-VLAANDEREN
Van 18 tot en met 22 september vindt het WK tijdrijden plaats tussen Knokke-Heist en Brugge. Ook tijdens de op- en afbouw, tussen 13 en 24 september, is er hinder voor de dienstverlening in Knokke-Heist. In Brugge rijden de streeklijnen tot aan de stadsrand, niet tot in de binnenstad. De streeklijnen vanaf de Kust, Diksmuide, Roeselare en Gent worden aangepast om grote vertragingen te voorkomen.

Meer info over de aangepaste dienstregeling en de speciale WK-pendeldiensten in West-Vlaanderen vind je hier: https://www.delijn.be/nl/overdelijn/nieuws/bericht/28127_wk_wielrennen_brugge

VLAAMS-BRABANT

Van 23 tot en met 26 september vinden de oefen- en wegritten van het WK Wielrennen plaats in o.a. de regio Leuven/Vlaamse Rand rond Brussel. Ook tijdens de op- en afbouw, tussen 16 en 28 september, is er hinder voor de dienstverlening. Bepaalde lijnen worden op deze dagen tijdelijk ingekort, andere lijnen rijden niet.

Tijdens de oefen- en wedstrijddagen  van 23 tot 26 september wordt er een pendelbus ingelegd in Leuven tussen het station, UZ Gasthuisberg en het centrum (Sint-Jacobsplein). Op de pendelbus gelden de gewone tarieven en vervoerbewijzen.

Alle informatie over de impact van het WK op de dienstverlening in Vlaams-Brabant vind je hier:

ANTWERPEN

De wegritten van het WK van 24 tot 26 september doen ook de regio’s Antwerpen en Mechelen aan. Bepaalde lijnen worden op deze dagen tijdelijk ingekort, andere lijnen rijden niet.

Alle informatie over de impact van het WK op de dienstverlening vind je hier: https://www.delijn.be/nl/overdelijn/nieuws/bericht/28144_wk_wielrennen_antwerpen